سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیگنان دیارکهن

 

حجت الاسلام بهشتی فر:
دفاع مقدس تجلی وعده های پروردگار بود/هر کس در دنیا دنبال بهترین راه سعادت است باید به قرآن عمل نماید
امام جمعه موقت شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما تجلی وعده های پروردگار بود بیان کرد: در 8 سال دفاع مقدس تنها خداوند یاری گر ملت اسلامی ایران بود.






 

 حجت الاسلام والمسلمین رضا بهشتی فر امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان به بعثت پیامبران اشاره کرد و اظهار داشت: آخرین پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در زمانی مبعوث شد که مردم از لحاظ فرهنگی و سیاسی بسیار پایین بودند و تنها بعضی از افراد دارای مقدار کمی فصاحت و بلاهت بودند.

وی افزود: در این زمان که قران بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد مردم قبول کردند که قران وسیع ترین کلام است و در اوج فصاحت و بلاهت قرار دارد اما در آن زمان این امر مهم بود که قران در متن زندگی مردم قرار گیرد و مردم در سایه قران به سعادت برسند.

حجت الاسلام بهشتی فر اذعان داشت: به برکت قرآن و راهنمایی های پیامبر جامعه اسلامی پایه گذاری شد و انسان های که در ذلت و جهل بودند به اوج عزت برسند.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه با بیان اینکه که همه اینها به برکت قرا و تعلیماتی بود که در سایه قران مردم آموختند و به این مقام رسیدند و بعد از مدتی پیشرفته ترین جامعه، جامعه اسلامی شد گفت: لذا به همین دلیل است که پیغمبر گرامی اسلام تا زمانی که زنده بودند بر دو مسئله، بسیار تاکید می کردند که یکی حفط قران و عمل به دستورات قران است و دومین مسئله توجه به اهل بیت که مفسران حقیقی قران هستند بود.

وی با اشاره به اینکه هرکس به قرآن عمل نکند سرانجامش عذاب الهی است بیان کرد: پیامبر می فرمایند:ای مردم زمانی که فتنه ها، گرفتاری ها همچون شب تاریکی شما را احاطه کند برشما باد که به قران مراجعه کنید و راه روشنایی از ظلمت را از قران بجویید زیرا که قران شفاعتش پذیرفته شده است و همین طور شکایت کننده ای ست که شکایتش پذیرفته می شود و هرکس به قران عمل نکند قران از او شکایت خواهد کرد و هرکس قران را پیش روی خود قرار دهد  و تمام زندگی خود را بر آن اساس کند قرآن او را به بهشت رهنمود خواهد کرد و عکس این عمل سبب خواهد شد که قرآن او را به جهنم رهنمود کند.

حجت الاسلام بهشتی فر در ادامه تاکید کرد: هر کس به دنبال بهترین راه سعادت است باید به قران عمل نماید و برای تشخیص راه حق از باطل باید به قران تمسک جویید چراکه قران جداکننده حق از باطل است، قران ظاهرش همه حکمت و باطنش همه علم است.

امام جمعه موقت بشرویه گفت: اگر امروز یک اقلیت صهیونیست این همه ظلم و جنایت برعلیه مسلمان ها می کند و کشورهای عرب به ظاهر مسلمان در اوج ذلت به سر می برند به خاطر این است که مسلمانان به دستورات قران عمل نکردند وآموزره های قران را متروک گذاشتند و این ها همه سبب  عقب ماندگی های جامعه اسلامی شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم دوباره به اقتدار و عزت حقیقی دست یابیم لازمه اش بازگشت به آموزه های قران و تمسک جوییدن به معارف قرانی و اهل بیت است و اگر برای قرانی کردن جامعه خود تلاش نکنیم باید بدانیم که مورد شکایت رسول خدا و قران قرار خواهیم گرفت لذا اگر می خواهیم در فردای قیامت قران از ما شکایت نکند باید قران را در مهجوریت قرار ندهیم.

حجت الاسلام بهشتی فر بیان کرد: قرآن نخواندن و یا اینکه قران کم خوانده می شود در صورتی که باید حداقل روزی 50 آیه قران خوانده شود یکی از عوامل مهجوریت قران است و دیگری ترجیح غیر قران بر قران است.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه تاکید کرد: اگر می خواهیم در برابر توطئه های دشمن بیمه شویم باید پیوند و انس ما با قرآن مستحکم شود در حالی که جامعه اسلامی ما از معارف قرانی فاصله گرفته است باید جامعه را قرانی کنیم چرا که قران پادزهر همه توطئه های دشمن است.

حجت الاسلام بهشتی فر امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در خطبه دوم به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با بحث قرآن که علاج همه دردهای جامعه ما قرآن است اشاره نمود و گفت: مسلمان های عالم باید با این همه دشمنی که به آنها می شود به قران عمل کنند چراکه هر چه ضعف مشاهده می کنیم ناشی از دوری از قران است و باید هم ما و هم کشورهای اسلامی به قران عمل کنیم تا به عزت و اقتدار حقیقی خود دست یابیم.

وی در ادامه به مناسبت های هفته اشاره کرد و اظهار داشت: جمعه 28 شهریور و 23 ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع) است و روز یکشنبه 30 شهریور، 25 ذی القعده روز دحوالارض است روزی که زمین به اذن پروردگار از زیر کعبه گسترش یافت .

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس در روز دوشنبه 31 شهریور این هفته را گرامی داشت و افزود:  دفاع مقدس ما تجلی وعده های پروردگار بود.

وی افزود:بر اساس آیه قرآن که می فرماید اگر دین خدا را یاری کنید هیچکس بر شما غلبه نخواهد کرد ما در دفاع مقدس توانستیم بر دشمن پیروز شویم.

حجت الاسلام بهشتی فر ادامه داد: در 8 سال جنگ تحمیلی تمام دنیا پشت سر رژیم بعث عراق بودند و او را از جنبه های مختلف حمایت کردند  اما حمایت پروردگار را نداشت اما ما با آن که حمایت هیچکس را نداشتیم و حتی با دست خالی به جنگ رفته بودیم اما خداوند یار و یاور ما بود و پیروزی از آن امت اسلامی شد و این مسئله ای مهم و اساسی است که باید به آن توجه نماییم.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه اظهار داشت: امروز همه ما وظیفه داریم که دستاورد های دفاع مقدس را حفظ و به نسل آینده منتقل نماییم چرا که دشمنان امروز در تلاش هستند که نسل جوان ما را با دستاوردهای دفاع مقدس که به تعبیری شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها، اعتماد به نفس، رشد باورهای دینی، رشد فضایل اخلاقی، روحیه شهادت وایثار، توکل به خداوند و ...می باشد بیگانه کنند.

وی ادامه داد: باید بدانیم اگر امروز دشمنان ما جرات ندارند به ما حمله کنند از دفاع مقدس ما وحشت دارند و لذا این باید حفظ شود.

حجت الاسلام بهشتی فر به سه شنبه یکم مهر ماه و 27 ذی القعده روز بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و این روز بزرگ را به همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت تبریک گفت.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه اظهار داشت: تکلیف سنگینی بر عهده معلمان است چراکه نسل آینده ما در دستان آنان هستند و باید مسئله تعلیم و تربیت باهم باشند و حتی اول باید تزکیه باشد و بعد تعلیم و این نکته را باید باور داشته باشیم چرخ آینده کشور توسط دانش آموزان امروز می چرخد که لازم است آنان را با روحیه دینی پرورش دهیم.

وی همچنین با اشاره به شهادت امام محمد تقی در سوم مهر ماه این روز را تسلیت گفت.

حجت الاسلام بهشتی فر به سرشماری عمومی کشاورزی اشاره کرد و خواستار همکاری تمامی کشاورزان، باغداران و بهره برداران شد که با دادن آمار دقیق به برنامه ریزی درست کمک کنند تا با جذب اعتبار بیشتر در نهایت کمکی به پیشرفت کشاورزی شهرستان کرده باشند.

منبع :خاورستان